What information should I upload to the platform with the initial application for an award or extension?
What information should I upload to the platform with the initial application for an award or extension?
Answer: The information to be uploaded in each section of the application in SIPSO is specified in the “Instructions for user registration, application creation and payment administration in the SIPSO system”, and in the application creation annex for each accreditation scheme.
In addition, the video “make your application in SIPSO” is available on the SIPSO website https://site.onac.org.co/sipso/ for consultation.
The complete information required for each of the sections must be uploaded. Incomplete or insufficient information will be subject to comments, returns and requests for completeness.
Verifica el estado en que se encuentra una acreditación, escribiendo a continuación, el código de acreditación:
El código de acreditación contiene la siguiente estructura: AA-NNN-### AA = Año solicitud NNN = Abreviatura del esquema ### = Consecutivo asignado
🔧 Mantenimiento programado
Te informamos que el miércoles 8 de octubre de 2025, desde las 7:30 p.m. hasta las 3:00 a.m. del jueves 9 de octubre, se realizará una ventana de mantenimiento.
Durante este periodo, podrían verse temporalmente afectados los siguientes servicios:
FTP Profesionales técnicos
FTP Competencias Técnicas
Tu Portal
SIPSO
Agradecemos tu comprensión mientras realizamos estas mejoras para optimizar nuestros sistemas.